021-4400-7374

021-4400-7473

ثبت شرکت فوری در سال 1403

ثبت شرکت رویای شیرین بسیاری از افرادی است که می خواهند تحولی در کسب وکار خود ایجاد کنند. ولی جالب است بدانید که اکثریت آنان این رویا را دست نیافتنی می نامند. چرا که اطلاعات کافی در مورد ثبت شرکت ندارند و همین نداشتن اطلاعات، اعتماد به نفس مورد نیاز برای شروع این مسیر را از آنان میگیرد.

در نهایت این افراد می مانند و رویایی که با گذر زمان به فراموشی سپرده می شود. حال اگر شما نیز خواهان ثبت شرکت خود هستید و می خواهید به سرنوشت این افراد دچار نشوید. یعنی بتوانید لذت رسیدن به رویای خود را به بهترین شکل ممکن لمس کنید در این سری از مقالات موسسه حقوقی قانون تهران با ما همراه باشید.

شرکت چیست؟ ما در زندگی خود همواره با کلماتی روبرو می شویم که به علت استفاده مداوم به سختی می توانیم معنی مناسبی برای آن پیدا کنیم. شرکت یکی از این گروه کلمات است. طبق ماده 571 قانون مدنی شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شی واحد به نحو اشاعه.

  به نحو ساده تر زمانی که دو یا چند نفر با سرمایه معلوم و تقسیم مسئولیت، تصمیم به راه اندازی محلی برای انجام فعالیت اقتصادی می گیرند، به اصطلاح می گوییم آنان شرکت راه اندازی کرده اند.

ثبت شرکت فوری در سال 1403 1

آشنایی با شرکت های سهامی:

  • شرکت سهامی عام: حداقل 51 درصد از سرمایه این شرکت ها از فروش سهام به مردم و پذیره نویسی به دست می آید و موضوع فعالیت آن امور تجاری است. تعداد شرکا در این شرکت ها نباید از سه نفر کمتر باشد. برای ثبت این شرکت باید 20 درصد سرمایه را شرکا تعهد کنند.
  • سپس حداقل 35 درصد را در حسابی به نام شرکت واریز کنند. مدیران این شرکت ها توسط مجمع عمومی برگزیده می شوند. خوب است بدانید که اشخاص حقوقی را نیز می توان به عنوان مدیر انتخاب کرد. انتخاب مدیرعامل نیز به دست هیات مدیره شرکت می باشد.
  • شرکت سهامی خاص: تمامی سرمایه این شرکت ها به وسیله سهام موسسان تامین می شود. به علاوه موضوع فعالیت و حداقل تعداد شرکا همانند مورد قبلی است. برای ثبت این شرکت نیاز است که اظهارنامه، گواهینامه بانکی حاکی از تادیه حداقل 35 درصد سرمایه به صورت نقدی و اساسنامه تسلیم مرجع ثبت شرکت ها شود.

شرکت تضامنی:

 در شرکت های تضامنی حداقل تعداد شرکا 2 نفر است.  هنگام تاسیس نیز  برخلاف موارد فوق باید تمامی سرمایه تادیه شود. تمامی شریکان برای پرداخت قروض، مسئولیت تضامنی دارند. یعنی  اگر شرکت سرمایه کافی نداشته باشد، آنان مسئول پرداخت خسارات هستند. انتخاب مدیر نیز به وسیله شرکا انجام می شود. حدود اختیارات مدیر نیز طبق ماده 51 قانون تجارت است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود:  

حداقل تعداد، برای ثبت شرکت مذکور 2 نفر است. برای ثبت آن نیز نیاز است که تمام سرمایه تادیه شود. در این شرکت ها  شرکا در برابر خسارات مسئولیت دارند. ولی مسئولیت هر فرد متناسب با سرمایه اولیه اش است. مدیران این شرکت ها از بین شرکا یا خارج از آن به مدت محدود یا نامحدود انتخاب می شوند.

شرکت مختلط سهامی:

در این نمونه، دو نوع شریک وجود دارد. یک یا چند نفر از شرکا سهامی هستند و یک تا چند نفر تحت عنوان شرکای ضامن شناخته می شوند. می توان مورد مذکور را ترکیبی از شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی دانست. مدیریت این شرکت ها با شرکای ضامن است

شرکت مختلط غیر سهامی:

برای ثبت شرکت مختلط غیر سهامی مانند نمونه قبلی دو نوع شریک وجود دارد. گروه اول کسانی هستند که ضامن هستند و گروه دوم مختص شرکایی است که برای تامین خسارات شرکت مسئولیت محدود دارند. توجه داشته باشید که در این شرکت ها، شریک با مسئولیت محدود حق اداره شرکت را ندارد.

ثبت شرکت نسبی:

 دو یا چند نفر شریک، شرکت های نسبی را تاسیس می کنند. مسئولیت آنان به اندازه سرمایه اولیه ای است که وارد شرکت کرده اند. حتما هنگام ثبت شرکت باید نام یکی از شرکا نیز در اسم شرکت آورده شود.

ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف:

 برخی اوقات شرکت های مذکور، براساس اصول شرکت های سهامی تشکیل و گاهی براساس تراضی شرکا ایجاد می شوند. برای فروش اجناس و اشیا برخی افراد اقدام به ثبت آن می کنند و بیش از نیمی از سرمایه آن در اختیار شرکت های تعاونی است.

ثبت شرکت چیست؟ موسسان یک شرکت برای اینکه بتوانند به صورت قانونی فعالیت تجاری را آغاز کنند نیاز است که به مرجع ثبت شرکت ها یا سامانه ثبت شرکت ها رجوع کنند. این اقدام باعث می شود که آنان به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل شناخته شوند

ثبت شرکت فوری در سال 1403 2

مراحل ثبت شرکت:

اولین گام برای ثبت شرکت این است که شما مدرک مورد نیاز جهت انجام این کار را آماده کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، شرکت ها انواع مختلفی دارند. همین نکته باعث میشود که برای مثال شما به مدارک متفاوتی نیاز داشته باشید. برای مثال برای ثبت شرکت تضامنی نیاز است یک‌ سری مدارک آماده کرد که اصلا نیازی به داشتن آن در ثبت شرکت نسبی نیست.

حال چگونه مطمئن شویم که به چه مدارکی نیاز داریم؟ کافی است با مشاوران موسسه حقوقی قانون تهران تماس بگیرید و از سیر تا پیاز آماده سازی مدارک مطلع شوید.

در گام بعدی برای ثبت شرکت شما باید به سامانه ثبت شرکت ها رجوع کنید. اکثر افراد از مراحل سخت و زمان بر انجام مراحل ثبت نام در این سامانه مینالند. حال خبر خوب این است که مشاوران موسسه حقوقی ما در این مرحله نیز می توانند یار و یاور شما عزیزان باشند!

سپس نیاز است که شما نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب کنید. از آنجایی که ممکن است نام انتخابی شما به دلایل متفاوتی رد شود، بهتر است 5 اسم انتخاب کنید تا سرانجام یکی از این نام ها که مناسب تر است برگزیده شود. در این جا ممکن است این سوال پیش بیاید که اسامی انتخابی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

  • ایرانی باشند.
  • مطابق با فرهنگ اسلامی باشند.
  • قبلا توسط سایر شرکت ها انتخاب نشده باشند.
  • معنایی معقول با فعالیت شرکتتان داشته باشند.

در صورتی که پس از ثبت نام اینترنتی درخواست شما مورد قبول قرار گرفت باید صورت جلسه ای به همراه برخی ضمائم آماده کنید. بعد باید آن را به آدرسی که از طریق سایت در اختیارتان قرار میگیرد پست کنید.  در صورت با موفقیت سپری شدن این مرحله نیز باید به اداره ثبت بروید و درخواست خود را ثبت کنید.

آخرین مرحله در این مسیر چیست؟ آخرین مرحله ثبت شرکت مربوط به براساس ماده 197 قانون تجارت مربوط به چاپ آگهی ثبت شرکت شما در روزنامه رسمی می باشد

ثبت شرکت فوری در سال 1403 3

آشنایی با مزایای مهم و کلیدی:

یکی از مواردی که لطف ثبت شرکت می توانید به آن دست پیدا کنید، شرکت در مزایده ها و مناقصه ها است. در واقع بهتر است بگوییم که سود مالی حاصل از شرکت در این رویدادها یکی از مزایای ثبت شرکت ها است. گاهی اوقات موسسان شرکت ها با اختلافاتی روبرو می شوند. این اختلافات در اکثر مواقع موجب شکست مالی میشود. در صورتی که زمانی که شرکت شما ثبت می شود.

همه اعضا مکلف به رعایت مفاد اساسنامه می شوند و همین پیروی از نظم و قانون باعث می شود که این اختلافات به وجود نیاید. جلب اطمینان و اعتماد مشتری را می توان یکی از اصلی ترین اهداف شرکت ها دانست. حال ثبت شرکت باعث می شود که فرایند جذب اعتماد آنان آسان تر و سریع تر انجام شود.

  صادرات و واردات را می توان منبع مالی فوق العاده ای برای شرکت ها دانست. در حال اگر شرکتی مراحل ثبت شرکت را با موفقیت طی نکرده باشد نمی تواند کارت بازرگانی دریافت کند. نداشتن کارت بازرگانی هم به این معنا است که این شرکت شانسی برای حضور در عرصه همکاری با شرکت های خارجی ندارد.

 ممکن است شرکت ها بنا به هر دلیلی با کسری بودجه روبرو شوند. در چنین شرایطی دریافت وام و تسهیلات می تواند گره از کار آنان باز کند. ولی اگر شرکت آنان ثبت نشده باشد، نمی توانند اقدامی برای اخذ وام از بانک ها کنند. اعطای نمایندگی شرکت نیز می تواند فرصت مناسبی جهت ارتقای شرکت ها باشد که تنها با ثبت شرکت می توان به آن دست یافت.

عبور از هفت خوان ثبت شرکت ها تنها با کمک مشاوران موسسه حقوقی قانون تهران: ممکن است با ارائه توضیحات فوق، این بینش برای شما به وجود بیاید که ثبت شرکت امری سخت و طاقت فرساست. در اینجا باید بگوییم که این فرایند زمانی سخت و طاقت فرسا می شود که شما تمام سختی آن را به دوش خود بیندازید. ولی اگر با برنامه‌ریزی قبلی با مشاوران حقوقی ما این مسیر را طی کنید، می توانید به آسان ترین شکل ممکن به قله موفقیت برسید!

ثبت شرکت فوری در سال 1403 4
مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 7374-4400-021 در ساعت اداری تماس حاصل فرمائید.

همچنین خارج از ساعت اداری یا اگر با ارسال پیام آسوده‌تر می‌باشید به شماره 09193448505 در واتساپ پیام ارسال فرمائید.

در ضمن می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

ابتدا تیتر موردنظر خود را انتخاب و سپس اطلاعات مربوط به آن را کامل کنید. تب به صورت پیش‌فرض بر روی “سایر خدمات” فعال است.

رتبه‌بندی پیمانکاران
رتبه‌بندی مشاوران
ثبت شرکت
ثبت برند
سایر خدمات
چرا موسسه حقوقی قانون تهران

ارزش قائل شدن برای وقت شما

صداقت و امانتداری اطلاعات شما

بیش از 10 سال خدمت و تجربه

مشاوره رایگان حتی خارج از ساعات اداری

کمترین هزینه نسبت به سایر همکاران

افتخار همکاری با برترین شرکت‌ها و برندهای کشور